VEELGESTELDE VRAGEN
Wat gebeurt er tijdens mijn eerste bezoek aan de praktijk?
Tijdens het eerste bezoek is het belangrijk dat de huidige status van het gebit vast wordt gesteld. De tandarts zal een klinische controle uitvoeren en uw medische gegevens zullen worden besproken door middel van een uitgebreide vragenlijst. Indien nodig zal de tandarts röntgenfoto’s nemen. Om uw inschrijving in de praktijk volledig te kunnen maken, is het van belang dat u tijdens het eerste bezoek uw identiteitsbewijs en verzekeringspasje meeneemt.
VEELGESTELDE VRAGEN
Wanneer moet mijn kindje voor het eerst naar de tandarts?
Wij adviseren om uw kindje vanaf 2 jaar mee te nemen naar de tandarts, om vast te wennen. Wil uw kindje nog niet in de stoel, is het ook goed, maar heeft uw kindje het wel vast een keer gezien. Vanaf 3 jaar gaan we zeker kijken en tandjes tellen.
VEELGESTELDE VRAGEN
Tarieven
Ga dan naar www.mondzorgkosten.nl. Hier kunt u de meest recente tarieven bekijken.
VEELGESTELDE VRAGEN
Zijn er kosten verbonden aan het annuleren van mijn afspraak?
U kunt uw afspraak 24 uur van te voren kosteloos annuleren. Bij afmelden binnen 24 uur of zonder bericht, zijn wij genoodzaakt een deel van de gereserveerde behandeltijd in rekening te brengen.
VEELGESTELDE VRAGEN
Word ik altijd door dezelfde tandarts geholpen?
We streven er naar om de behandeling altijd bij dezelfde tandarts te laten plaatsvinden. Het kan echter soms voorkomen dat de tandarts het noodzakelijk acht een collega in te schakelen die gespecialiseerd is in bepaalde behandelingen. Te denken valt aan de behandeling van angstige kinderen, vergevorderde tandvleesproblemen of gecompliceerde wortelkanaalbehandelingen. In deze gevallen kan het zijn dat de tandarts u zal verwijzen naar een collega-specialist. Uw tandarts zal wel ten alle tijden de regie blijven houden over uw behandelingen en de reguliere controles blijven uitvoeren.
VEELGESTELDE VRAGEN
Verzekeringen
Wij werken met de meeste verzekeringsmaatschappijen samen en declareren rechtstreeks indien mogelijk. Uw eigen bijdrage brengen wij naderhand in rekening.
VEELGESTELDE VRAGEN
Klachtenregeling
Bent u niet tevreden over uw behandeling, dan horen wij dat graag en gaan we met u op zoek naar een passende oplossing.
Komen we er samen niet uit, dan kunt u contact opnemen met de klachtenregeling van de KNMT.
Kijk voor meer informatie op: knmt.nl/voor-patienten/ontevreden-over-je-tandarts-dit-kun-je-doen